وب نوشته های احمقانه یک مقتول

اگر باطل را نمی توان ساقط کرد می توان رسوا ساخت

وب نوشته های احمقانه یک مقتول

اگر باطل را نمی توان ساقط کرد می توان رسوا ساخت

شمال از شمالغربی

1. سلام، حالی یاخچیدی؟!

2. تعجب نکنید! من الان در سفر تبریزم! اینجا نمایشگاه قرآن گذاشتن و رضا (داداشم) یه غرفه داره. از من دعوت کرد که این 10 روز رو همراهیش کنم. سفر خیلی لذت بخشیه! ایالت تبریز واقعا که برا خودش یه کشور خارجی به حساب میاد! حالا بعدا در مورد جزئیات سفر به این خطه توضیحات کامل میدم! فعلا وقت یخده! شرمنده اگه نمیرسم به دوستان سر بزنم. برگردم جبران میکنم عزیزان دل.  

۳. پیشنهاد روز: شبهای قدر رو از دست ندید. خیلی حال میده.

.

.

.

end. یه اتفاقی برام افتاد در مواجهه با یه توریست ژاپنی که خیلی مهم نیست ولی تصمیم گرفتم اینجا یه مبحث جدیدی رو باز کنم که در کتاب "چرا عقب مانده ایم" (که قبلا معرفی کرده بودم) خونده بودم. اینم قسمت اولش:

جیمس موریه اندیشمند انگلیسی در کتاب "سیاحت ایران و ارمنستان و آسیای صغیر و استانبول" چاپ  1813(زمان فتحعلیشاه قاجار)، در مورد خلقیات ایرانیان می نویسد:

"در تمام دنیا مردمی به لاف زنی ایرانیان وجود ندارد. لاف و گزاف اساس وجود ایرانیان است. هیچ ملتی هم مانند ایرانیان منافق نیست و چه بسا همان موقعی که دارند با تو تعارف می کنند باید از شرشان برحذر باشی. ایرانیان تا دلت بخواهند حاضرند به تو قول و وعده بدهند که اگر احیاناً اسبی، مزرعه ای، خانه ای و یا هر چیز دیگری را درحضورشان تعریف و تمجید نمایی، فورا بگویند تعلق به خودتان دارد. عیب دیگری هم که دارند دروغگویی است که از حد تصور خارج است. همچنین ایرانیان لبریزند از خودپسندی و شاید بتوان گفت که در تمام دنیا مردمی پیدا نشوند که به این درجه به شخص خودشان اهمیت بدهند و برای خودشان اهمیت قائل باشند."

شهادت مظلومانه علی (علیه السلام) تسلیت باد

گاهی به آسمان نگاه کن

                عکس روز: بارش برف در بیابانهای کنیا

1. سلام

2. ماه رمضان هم اومد. رمضان رو خیلی دوست دارم نه فقط به خاطر بامیه هاش (!)، به خاطر سحرهاش، تشنگی هاش، افطاری های این ور اون ور، دعای ابوحمزه اش، ربنای شجریانش، عطارانش (!)، شبای قدرش و هزارتا دلیل دیگه. راستی نباید فرزاد جمشیدی رو از قلم بندازم با اون اجرای فوق العاده اش تو برنامه ویژه سحرها. از دست ندید.
3. به همراه رضا (داداشم) شب میریم پای منبر تا بلکه فیضی ببریم! حاج آقا: بله عزیزان! ... ما کشورهای مسلمون باید متحد باشیم. الان شما اروپا رو ببین متحد شده چقدر زندگیشون راحت شده؛ یارو از این ور اروپا میره اونور بدون ویزا پیزا! مثلا از ایتالیا راحت میری آلمان، از آلمان میری فرانسه، از فرانسه میری کانادا!! من و رضا میترکیم از خنده!
4. قشنگترین تیتری که برای بازی ایران عربستان دیدم: بازی اَل کلاسیکو!
5. 17 شهریور، جمعه خونین، روز تولد رضاست! به همین مناسبت من اینجا چند تا از فتواهای (!) رضا رو میذارم: اگه روزه دار تشنه اش شد، میتونه یه لیوان آب بخوره! عیب نداره! - جوب اس ام اس مثل جواب سلام واجبه! - مسافرت به یه شهر دور، باعث شکستگی کامل نماز میشه و مسافر دیگه نماز بهش واجب نیست!... دیگه رمق برام نمونده بنویسم بقیه اش رو. چقدر آپ کردن سخته تو ماه رمضان!

6. پیشنهاد روز: این مطلب رو بخونین. جالبه

.

.
.

.

end. سخت ترین کار دنیا اینه که به کسی که عاشقشی، به هر دلیلی مجبور بشی بهش ثابت کنی دوسش نداری .. کسایی که به این قضیه دچار شدن میفهمن چی میگم.

.
.
.
به استراحت روحی نیاز دارم!

مرد تنها

             

                    عکس روز: فرهاد قلبم تو هستی، تو هستی...

1. سلام

2.رفتم فیلم انعکاس رو دیدم بالاخره؛ در مورد خیانت زن و شوهر به همه و برگشت به عشق قبل ازدواج. روم خیلی تاثیر گذاشت! رفتم تو فکر بمدت چند روز. ایکاش عشق هم مثل خیلی از خاطره ها از دل لامصب پاک میشد..

3. رفتم داروخونه میگم: کرم ضد آفتاب بدون چربی میخوام. طرف: ایرانی ندارم، خارجیش رو بدم؟ من (با حالت روشنفکرانه!): آره خوب، بده! میده بهم. میبینم 1350 قیمت خورده. یه دو تومنی میذارم رو میز، میگم: برا بچه ها نارنگی بخر! طرف (با نگاه عاقل اندر سفیه!): آقا، سیزده و پونصده قیمتش ها! من (با گریه!): بَبَک نداری؟! طرف: بیرون!

4.جمله روز: رئیس مرکز آمار ایران: "رفته بودیم برای تکمیل فرم خانوار، مجبور شدیم راستشو بگیم، چون مسئول مربوطه ما رو شناخت!" خوشم میاد که رئیس کل هم اگه مجبور نباشه آمار درستی از خودش نمیده!

5. پیشنهاد روز: ترانه پایانی سریال "مرگ تدریجی یک رویا" از رضا یزدانی. سریال از فریدون جیرانی؛ شبکه دو سه شنبه شبها. خواستم خود سریال رو پیشنهاد کنم، دیدم ترانه اش قشنگتره!

.

.

.

.

end. سالروز مرگ بزرگمرد موسیقی این سرزمینه. یه وبلاگ داشتم 5سال پیش تو پرشین بلاگ به نام mimi88 در مورد فرهاد نمیدونم چی شد. چطوری میشه پیداش کرد؟ بعد مرگ فرهاد، یادمه قشنگترین تیتری که یه روزنامه زد اون روزا در مورد فرهاد، همشهری بود که صفحه اول ویژه نامه اش زد: "تهران یکی از نمادهایش را از دست داد" البته فرهاد تو یکی از یادداشتهاش که برای روزنامه توس نوشته بود، تقدیر کرده بود از معرفت شهردار (کرباسچی) و احتمالا همشهری هم اینجوری جوابشو داده بود. راستی سایپا مخفف چیه؟!

.

.

.

کیست که بتواند آتش بر کف دست نهد
و با یاد کوههای پر برف قفقاز
خود را سرگرم کند؟
یا برهنه در برف دیماه فرو غلطد و به آفتاب تموز بیاندیشد؟
یا تیغ تیز گرسنگی را با یاد سفره‌های رنگارنگ کُند کنَد؟

نه! هرگز!هرگز هیچ کس چنین خطری را به چنان خاطره‌ای تاب نیاورد
از آنکه خیال خوبی‌ها نه تنها درمان بدی‌ها نیست،
بلکه صد چندان بر زشتی آن می‌افزاید.صد چندان بر زشتی آن می‌افزاید

..

از شکسپیر با صدای گرم فرهاد

.

.

.

توضیحات: از محسن یگانه و امثالهم (!) خوشم نمیاد. اما از این ترانه اش خوشم میاد! در قسمت کناری وبلاگ قابل پخشه! حالشو ببرید..